Geplaatst op 9 december 2017
Tijd voor een najaarsschoonmaak op kantoor? Zo pakt u dat het best aan
Veel mensen nemen 2 keer per jaar, in het voorjaar en in het najaar, hun huis grondig onder handen. We vergeten echter vaak onze werkplek, terwijl we daar toch zo’n 40 uur per week doorbrengen. Hoogste tijd dus om een grote schoonmaak op kantoor te houden.
Opruimen en weggooien
Iedere schoonmaakklus begint met opruimen. Wie herkent het niet: stapels papieren en documenten die stof liggen te verzamelen op het bureau. Duik voor de grote najaarsschoonmaak eens in die stapel en zoek uit wat u echt moet bewaren en wat door de papierversnipperaar kan. Niet alleen paperassen en documenten zorgen voor een rommelig bureau, ook rondslingerende pennen, paperclips en kabeltjes zorgen voor een gebrek aan overzicht. Wellicht is het een goed idee om een ‘clean desk’ beleid door te voeren op kantoor. Bijkomend voordeel is dat een schoonmaker ook beter zijn of haar werk kan doen als de bureaus leeg en opgeruimd zijn.
Schoonmaken
Of u nu de schoonmaak uitbesteedt aan een professioneel schoonmaakbedrijf of niet, het kan geen kwaad om zelf even een doekje over het bureau te halen als u toch alles opgeruimd heeft. Vergeet tijdens de najaarschoonmaak ook vooral deze dingen niet:
- Uw koffiemok waar u iedere morgen koffie uitdrinkt.
- Gebruikt u een headset of koptelefoon om te bellen? Hartstikke handig natuurlijk, maar ook een bron van bacteriën . Goed schoonmaken dus.
- Toetsenbord en muis: vaak gebruikt u deze 8 uur op een dag waardoor er zich ongemerkt een hoop vuil ophoopt. Een hygiënisch doekje over uw toetsenbord en muis is dus geen overbodige luxe.
- De magnetron is ook zo’n plek die vaak vergeten wordt in de schoonmaakroutine, terwijl dit juist voor een goede hygiëne heel belangrijk is. Reinig de magnetron met een warm sopje. U kunt ook even 5 minuten een schaaltje (schoonmaak)azijn op de hoogste stand in de magnetron zetten. Dit vergemakkelijkt het schoonmaken van aangekoekte etensresten.
Bijhouden
Is uw kantoor helemaal opgeruimd en schoongemaakt, dan is het zaak om dit ook netjes bij te houden. Dit kunt u doen door alle medewerkers te vragen om voor het naar huis gaan de werkplek netjes achter te laten. Natuurlijk kunt u ook besluiten om de dagelijkse of wekelijkse schoonmaak uit te besteden. Spreek dan goed af wat u zelf bijhoudt en welke schoonmaakwerkzaamheden u verwacht van het schoonmaakbedrijf.
Grote terugkerende klussen
Het is natuurlijk ook mogelijk om juist de dagelijkse schoonmaak voor eigen rekening te nemen en voor de grote terugkerende klussen zoals een dieptereiniging van het sanitair, glasbewassing en tapijtreiniging een schoonmaakbedrijf in te schakelen. Waar u ook voor kiest, bij Schilten Schoonmaak bent u aan het juiste adres voor de meest uiteenlopende schoonmaakwerkzaamheden. Door de vele specialisaties en medewerkers, zijn de schoonmaakmogelijkheden bij Schilten eindeloos en kan iedere schoonmaakopdracht op maat aangevraagd worden.
Wilt u graag meer informatie over de schoonmaak van uw kantoor en de mogelijkheden? Of heeft u andere vragen? Schroom niet om contact met ons op te nemen!